Billiards

Ambasada Club I Ranking Turnieju Amba Cup 2015
Night Spot

Rozerwij sie! Wpadnij na bilard!

tel. 32 435 05 95

Bilard to gra wymagająca od zawodnika przygotowania fizycznego, wiedzy oraz wytrzymałości psychicznej i odporności na stres.

Wychodząc naprzeciw upodobaniom i gustom naszych klientów wyposażyliśmy naszą salę bilardową w 6 nowoczesnych stołów łączących w sobie zarówno profesjonalizm gry jak i nowoczesną stylistykę.

Istnieje wiele odmian gry w bilarda. Podstawowe z nich to odmiana 8-bil, odmiana 9-bil, odmiana 14/1 nieskonczona. Temat jest bardzo obszerny i szczegółowe opisanie wszystkich technik jest niemal niemożliwe.

Zapraszamy zatem do naszego klubu, aby spróbować swoich sił w tej wciągającej i pasjonującej grze.

CENNIK

PROMOCJA!! 5-ta godzina gratis!!!

Uzbieraj 4 godziny gry w kręgle lub bilard, a piątą godzinę otrzymasz gratis! (poproś obsługę klubu o karnet promocyjny)

  • Piątek i Sobota:
  • do godz. 18:00 - 5,00zł/30min.

    po godz. 18:00 - 7,50zł/30min.

  • Niedziela-Czwartek:
  • 5,00zł/30min

    8 Bil

    Ósemka jest grą deklarowaną, rozgrywaną przy pomocy bili bialej i 15 kolorowych bil numerowanych. Kolorowe bile podzielone są na dwie grupy, przy czym jeden z zawodników rozgrywa bile z numerami 1 - 7 (bile pelne), drugi bile z numerami 9 - 15 (bile z paskiem). Zawodnik, który zgodnie z numerami wbije do luz wszystkie bile swojej grupy i nastepnie, w oddzielnym uderzeniu, prawidlowo umieści w luzie bile z numerem 8, wygrywa partie.

     

     

    2. Deklarowanie

    Jasno wynikające z sytuacji na stole bile i luzy nie muszą byc deklarowane. W przypadkach wątpliwych przeciwnik moze prosic o zadeklarowanie bili i luzy. Zagrania od band i uderzenia kombinowane nie są uwazane za oczywiste. W takich przypadkach musi byc zadeklarowana, bila jak i luza. Przy deklarowaniu uderzenia nie jest konieczne deklarowanie szczególów takich, jak liczba odbic od band, liczba karamboli itp. Bile, wbite do luz z faulem, pozostają w nich, niezaleznie od tego, do której grupy nalezą. Uderzenie otwierające nie jest deklarowane. Zawodnik otwierający gre moze kontynuowac podejście tylko wtedy, gdy umieści w luzie przynajmniej jedną bile kolorową.

    3. Ustawienie bil

    Bile muszą byc ustawione przy pomocy trójkąta w górnej cześci stolu, przy czym bila z numerem 8 musi lezec w środku trójkąta. Bila wierzcholkowa trójkąta ma znajdowac sie na punkcie glównym stolu, bile na rogach podstawy trójkąta muszą nalezec do róznych grup, tzn. muszą to byc bila pelna i bila z paskiem.

    4. Zmiana otwierajacego

    Zawodnik, który wygral rozgrywke o rozbicie, decyduje o tym, kto wykona uderzenie otwierające. W grach indywidualnych zawodnicy otwierają kolejne partie na zmiane.

    5. Faule przy skokach i uderzeniach kijem trzymanym pionowo

    Podczas obowiązywania reguly " faul tylko na bialej ", gdy mecz nie jest prowadzony przez sedziego, zawodnik powinien wiedziec, ze uwazane jest za faul, gdy przy uderzeniu mającym spowodowac skok bili, jej ruch po luku lub przy uderzeniu kijem trzymanym pionowo poruszy sie bila nierozgrywana, nad którą lub wokól której mialo byc przeprowadzone zagranie, niezaleznie od tego, czy poruszona zostala reką, kijem, podpórką czy wskutek pchniecia.

    6. Prawidlowe uderzenie otwierajace (definicja)

    By wykonac prawidlowe uderzenie otwierające, zawodnik otwierający musi, grając z pozycji " biala z bazy ", albo (1) umieścic w luzie przynajmniej jedną bile kolorową albo (2) doprowadzic do bandy przynajmniej cztery bile kolorowe. Jeśli mu sie to nie uda, jest faul i zawodnik wychodzący moze (1) przyjąc pozycje bil na stole i kontynuowac gre lub (2) zaządac ponownego ustawienia trójkąta i zadecydowac, kto ma wykonac uderzenie otwierające.

    7. Biala opuszcza pole gry przy prawidlowym uderzeniu otwierajacym

    Jeśli zawodnik przy prawidlowym uderzeniu otwierającym wybija bialą poza pole gry, (1) bile wbite do luz pozostają w nich ( wyjątek: bila numer 8, patrz punkt 4.9 ), (2) na koncie zawodnika otwierającego wpisywany jest faul i (3) stól jest otwarty. Uwaga: jezeli zawodnik wchodzący do gry poprawia polozenie bialej na baze, nie moze grac bezpośrednio zadnej bili kolorowej znajdującej sie na bazie, chyba ze biala najpierw opuści baze, a nastepnie powróci na nią, trafiając znajdującą sie tam bile.

    8. Kolorowa wyskakuje poza stól przy uderzeniu otwierajacym

    Gdy zawodnik otwierający podczas uderzenia otwierającego wybije bile kolorową poza stól, jest to faul i przeciwnik moze (1) przyjąc pozycje bil na stole i kontynuowac gre lub (2) poprawic polozenie bialej na baze.

    9. Bila z numerem 8 opuszcza pole gry przy uderzeniu otwierajacym

    Jeśli podczas uderzenia otwierającego bila z numerem 8 wpada do luzy, zawodnik otwierający moze zaządac ponownego ustawienia trójkąta lub ponownego ustawienia bili z numerem 8 na stole i samemu kontynuowac gre. Jeśli podczas uderzenia otwierającego zarówno biala, jak i bila z numerem 8 opuszczają pole gry, przeciwnik moze zaządac ponownego ustawienia trójkąta lub ponownego ustawienia bili z numerem 8 na stole i kontynuowac gre z pozycji " biala z bazy ".

    10. Stól otwarty ( definicja )

    Stól jest otwarty, jeśli grupy bil ( pelne i z paskiem ) nie są jeszcze przyporządkowane zawodnikom. Przy otwartym stole jest dozwolone, wbijanie bili pelnej poprzez bile z paskiem i odwrotnie. Uwaga: bezpośrednio po uderzeniu otwierającym stól jest zawsze otwarty. Gdy stól jest otwarty, dozwolone jest wbicie zadeklarowanej bili pelnej lub bili z paskiem za pośrednictwem bili pelnej, bili z paskiem lub bili z numerem 8. Jeśli przy otwartym stole bila z numerem 8 jest zagrywana jako pierwsza, zadna bila pelna ani bila z paskiem nie moze byc zaliczona na konto zawodnika zagrywającego. W takim przypadku zawodnik konczy swoje podejście. Wszystkie wbite bile pozostają w luzach. Zawodnik wchodzący wtedy do gry deklaruje dowolną bile, mając wciąz stól otwarty. Przy otwartym stole wszystkie nieprawidlowo wbite bile pozostają w luzach.

    11. Wybór grupy bil

    Wybór grupy bil nigdy nie zostaje określony przy uderzeniu otwierającym, niezaleznie od tego, czy wbite są bile jednej, czy obu grup. Stól jest zawsze otwarty bezpośrednio po uderzeniu otwierającym. Grupa bil zostaje określona, gdy zawodnik prawidlowo wbije zadeklarowaną bile po uderzeniu otwierającym.

    12. Prawidlowe uderzenie ( definicja )

    Przy wszystkich uderzeniach, z wyjątkiem uderzenia otwierającego i gdy stól jest otwarty, zawodnik musi najpierw trafic bile swojej grupy i nastepnie (1) wbic bile kolorową albo (2) bialą lub dowolną kolorową bile doprowadzic do bandy. Uwaga: dozwolone jest granie na wlasną bile przez bande, jednak po zetknieciu bialej z kolorową albo bila kolorowa musi wpaśc do luzy albo biala lub kolorowa musi dojśc do bandy.

    13. Gra bezpieczna

    Jeśli zawodnik po wbiciu wlasnej bili chce ze wzgledów taktycznych zakonczyc podejście, przed uderzeniem musi zglosic gre bezpieczną ( gre na odstawną ). Gra bezpieczna jest traktowana jako uderzenie prawidlowe. Jeśli zawodnik podczas uderzenia bezpiecznego chce wbic bile, musi przed uderzeniem zadeklarowac swojemu przeciwnikowi gre bezpieczną. Jeśli tego nie uczyni i wbije wlasną bile, musi kontynuowac podejście. Wszystkie bile, wbite podczas zagrania na odstawną, pozostają w luzach.

    14. Punktacja

    Zawodnik tak dlugo kontynuuje swoje podejście, dopóki nie powiedzie mu sie próba wbicia zadeklarowanej bili swojej grupy w prawidlowym uderzeniu. Po wbiciu wszystkich bil swojej grupy zawodnik moze grac bile z numerem 8.

    15. Kary po faulu

    Przeciwnik ma mozliwośc poprawienia pozycji bialej bili na calym stole, nie ma konieczności gry z bazy z wyjątkiem faulu w uderzeniu otwierającym. Zasada ta zapobiega graniu celowych fauli, mogących przynieśc straty przeciwnikowi. Przy poprawianiu pozycji bialej na calym stole zawodnik moze ustawiac bialą bile za pomocą reki lub dowolnej cześci kija, z kapką wlącznie, w dowolnym punkcie stolu, w razie potrzeby wiecej niz raz. Jeśli biala jest juz ustawiona w pozycji do gry, kazde jej dotkniecie, które nie jest prawidlowym uderzeniem, traktowane jest jako faul.

    16. Uderzenia kombinowane

    Uderzenia kombinowane są dozwolone, jednak bila z numerem 8 nie moze byc grana jako pierwsza, z wyjątkiem zagrania przy otwartym stole.

    17. Nieprawidlowo wbite bile

    Bila jest wbita nieprawidlowo wtedy, gdy albo (1) podczas uderzenia popelniony zostanie faul albo (2) nie zostanie zrealizowana deklaracja bili i luzy albo (3) przed uderzeniem zadeklarowano gre na odstawną. Nieprawidlowo wbite bile pozostają w luzach.

    18. Bile kolorowe wybite poza stól

    Jeśli bila kolorowa zostanie wybita poza stól, jest to faul i podejście danego zawodnika konczy sie. Jeśli ze stolu zostanie wybita bila z numerem 8, partia jest przegrana. Wszystkie wybite ze stolu bile ustawiane są ponownie na linii powrotów, w kolejności numerów.

    19. Zagrywanie bili z numerem 8

    Kiedy zagrywana jest bila z numerem 8, popelnienie faulu lub wbicie bialej nie oznacza przegrania partii, chyba ze bila z numerem 8 wpadnie do dowolnej luzy lub zostanie wybita poza stól. Zawodnik wchodzący do gry ma prawo poprawienia pozycji bialej na calym stole.

    20. Przegranie partii

    Zawodnik przegrywa partie, jeśli zajdzie jeden z nizej wymienionych przypadków:

    • Popelni faul w uderzeniu, w którym wbil bile z numerem 8 ( wyjątek: patrz wbicie bili z numerem 8 przy uderzeniu otwierającym )
    • Bile z numerem 8 wbije w jednym uderzeniu z ostatnią bilą kolorową.
    • Bile z numerem 8 wybije poza stół.
    • Bile z numerem 8 wbije do innej luzy niz deklarowana.
    • Wbije bile z numerem 8, zanim uzyska prawo do jej zagrywania.

    Uwaga: wszelkie zastrzeżenia muszą byc wyjaśnione przed nastepnym uderzeniem, inaczej uznane zostaną za niebyle.

    21. Sytuacja patowa

    Jeśli po trzech kolejno po sobie nastepujących uderzeniach obu zawodników ( razem po sześciu uderzeniach ) staje sie jasne, ze zaden z zawodników nie podejmuje powaznej próby odniesienia zwyciestwa ( decyduje tu ocena sedziego ), poniewaz inne zagranie moze prowadzic do przegrania partii, partie zaczyna sie od początku, przy czym rozpoczyna zawodnik, który rozpoczynal przerwaną partie. Uwaga: Trzy kolejne faule nie oznaczają przegrania partii.

    Copyright © 2012 All rights reserved Designed by Wesolowski and Koprowski